KLANTENSERVICE: Op donderdag 28 november is onze klantenservice GESLOTEN wegens een interne opleiding. Vanaf 29 november zijn we weer bereikbaar!

Smartschoolkoppeling update

« Vorige pagina

De afgelopen dagen kregen we melding van enkele technische problemen met de Smartschool-koppeling. Onze excuses voor dit ongemak!

In samenwerking met Smartschool hebben we optimalisaties doorgevoerd.

Wat moet je weten over de koppeling met Smartschool?

Als jouw school gebruik maakt van Smartschool en je de koppeling activeert, dan kunnen jouw leerlingen inloggen in Dia-groeiwijzer met hun gegevens van Smartschool. 

Let op: De koppeling werkt enkel wanneer de leerlingwachtwoorden zijn ingesteld 'per leerling'.

De gegevens die dienen te worden ingevoerd bij Beheer > Koppelingen > Smartschool vindt de Smartschoolbeheerder van jouw school terug in het onderdeel OneRoster. (OneRoster is een nieuwe toepassing binnen Smartschool waar in de toekomst nog andere software aan gekoppeld zal worden.)

De leerlinggegevens worden ’s nachts gesynchroniseerd tussen Smartschool en onze Dia-groeiwijzer. Wanneer je de koppeling instelt, zal er dus niet meteen iets gebeuren. Je controleert best de volgende dag de ‘Import-geschiedenis’ onderaan deze pagina. Daar zal je te zien krijgen hoeveel leerlingen er gesynchroniseerd werden.

Wil je graag toetsen zonder koppeling? Geen probleem!

Wanneer de koppeling met Smartschool Beheer > Koppelingen > Smartschool niet werd geactiveerd (‘actief’ is niet aangevinkt), kan je leerlingen invoeren en wachtwoorden klaarzetten op de vertrouwde manier in Dia-groeiwijzer. We helpen je graag nog even op weg:

Leerlingen kan je invoeren op 2 manieren: met het Excelbestand of handmatig in Dia-groeiwijzer zelf. Indien je hierover vragen hebt, kan je terecht op de hulppagina Beheer > Leerlingen invoeren.

Nadat je de leerlingen hebt ingevoerd kan je voor hen een wachtwoord genereren. Dit gebeurt op een andere manier naar gelang de wachtwoordinstelling (per leerling/per tijdslot) die jouw school gekozen heeft. Hierover vind je meer info op de hulppagina Toetsen > Wachtwoorden.

Vervolgens kan je toetsen klaarzetten voor jouw leerlingen. Wanneer ze inloggen met de gegenereerde wachtwoorden kunnen ze dan meteen aan de slag!

Heb je nog vragen?

Onze klantenservice staat meer dan ooit voor je klaar. Tijdens de toetsperiodes (september – oktober, januari – februari en mei – juni) zijn we telefonisch (016/77.99.42) bereikbaar op alle weekdagen tussen 8.30 en 12.30 uur. Mailen ([email protected]) kan altijd.

Heb je vragen over Smartschool? Spreek dan even de Smartschoolbeheerder van jouw school aan.